Press "Enter" to skip to content

U.Ok. Regulator Revokes License for China-Backed Broadcaster

LONDON — Britain’s broadcasting regulator stated on Thursday that it had withdrawn the license for China World Tv Community, a global information channel owned by a Chinese language state broadcaster, to function within the nation partly as a result of its political affiliation violates broadcasting legal guidelines.

License holders should have editorial oversight over their content material and can’t be managed by political our bodies, and the regulator, Ofcom, stated the outlet failed on each counts.

An investigation confirmed that the channel’s license holder, Star China Media Restricted, didn’t have oversight of CGTN’s programming. The regulator additionally stated that makes an attempt to switch the license to an organization below the CGTN identify had failed as a result of it was “in the end managed by the Chinese language Communist Get together, which isn’t permitted below U.Ok. broadcasting legislation.”

Ofcom stated it had given CGTN, which is owned by a media group managed by the Communist Get together, “vital time” to adjust to guidelines. “We now contemplate it applicable to withdraw the license for CGTN to broadcast within the UK.”

Supply hyperlink

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *